fredag den 1. januar 2010

Reglerne for nytårsfortsæt 2010

Der skal jo nogle regler til, ellers tror jeg det bliver svært at leve op til mit nytårsfortsæt. Jeg har pænt spurgt Julie om jeg må låne hendes og det har hun meget sødt sagt ja tak til.


So here goes:

1.Tøjet skal enten være produceret af økologisk bomuld eller under principper om fair trade og bæredygtighed. Med bæredygtighed menes eksempelvis, at brandet kan bevise, at de har gjort alt, hvad der står i deres magt for at begrænse miljøpåvirkningen, at tøjet er farvet økologisk, at skadelige stoffer er elimineret etc etc.


2. Vintage, secondhand og loppemarkeder er selvfølgelig helt i orden.

3. Det betyder også, at shopning på E-bay og trendsales (og andre ligende sites) er i orden, så længe tøjet har været brugt. Selv om man her kan købe ‘nye designs’ uden nogen form for økologi eller bæredygtighed, så er det nu engang genbrug – lige meget om tøjet har et halvt år eller 50 år på bagen.

4. Tøj bytte med veninderne er fint. Det er nemlig det samme princip som trendsales.

5. Undtagelsen! Hvis det støtter et godt formål, velgørenhed af en slags, f.eks. red barnet, unicef osv., så er det også i orden.
 
Nå, hvad synes I om reglerne? Mangler jeg noget? Springer jeg over for let nogle steder? Modtager meget gerne råd og kritik. Selvom hele idéen her ikke er fremmede for mig, så kan jeg godt mærke at der er en del jeg skal have sat mig ind i og have styr på. Men går ud fra at det er det jeg har 2010 til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar