lørdag den 30. oktober 2010

Favoriterne - ringe

Tænkte at jeg lige ville vise jer 4 af mine ynglingsringe. Jeg har en del, men disse 4 er mine absolutte ynglings!!

Den første er min forlovelsesring. Min søde Ægtemand overraskede mig med et frieri for 3½ år siden og han havde selv valgt ringen, som jeg synes er super smukt. Der sidder 4 små brillianter i og en lidt større i midten. Den er i rødguld, pånær i midten ved den "store" brilliant hvor det er hvidguld.
Jeg kan stadig bruge timer på at sidde og kigge på den, hvor smuk den er og hvor dejlig han er, ham der gav mig den :)


Den næste er min vielsesring. Vi ville have noget helt enkelt og klassisk, i guld og så ens som muligt. Jeg kan godt lide idden om at vi har den "samme" ring på. Min er der dog en brilliant i, det er der selvfølgelig ikke i Ægtemandens :)


Denne smukke ring er et arvestykke. Min morfar købte denne til min mor og en med en amatyst til min mormor for 40 år siden. Jeg har et vedhæng der matcher og jeg går rigtig meget med den. Min mor går ikke selv med guldsmykker mere og min morfar døde desværre for mange år siden, så det er rart at have et lille minde om en mand der var fantastisk på mange områder.

Den sidste er en stor ring fra Dyrberg/Kern. Jeg købte den i deres oulet butik på Langelinie for 1½ år siden. Jeg er vild med den røget brune farve, og så den lille sten på siden (den sidder kun på den ene side). Den klæder min hånd rigtig godt og den er stor uden at være for stor :)



Er der nogle særlige ting/katagorier I kunne tænke jer at se? Ellers så kommer der bare lidt efterhånden som jeg får taget billeder :)


...

5 kommentarer:

  1. Av-av, jeg er misundelig på hver eneste ring!

    SvarSlet
  2. :) Du er sød! jeg er også meget glad for hver og en af dem! Især de 3 første betyder meget for mig...

    SvarSlet
  3. Virkelig skønne ringe - det er dejligt, at der er knyttet minder til så mange af dem. Så er det ikke længere 'bare' ringe... *SS*

    SvarSlet
  4. lige præcis, elsker at der er minder til smykker (og andre ting). Jeg køber stort set ikke smykker i DK, jeg køber dem på rejser, laver dem selv eller får dem i gave. På den måde ligner de måske heller ikke helt alle andres og det kan jeg egentlig meget godt lide :)

    SvarSlet
  5. Jamen, du har helt ret! Jeg har også et par smykker, som både er arvet eller foræringer - jeg er så glad for dem, at jeg næsten ikke bruger dem, da jeg er bange for at miste dem!

    SvarSlet